יום רביעי, 29 בפברואר 2012

דורה


דורה – לא רק סדרת טלוויזיה
דורה היא ילדה המהווה את הדמות הראשית בסדרה לילדים.הדמות עוסקת בילדה בגיל 6 לערך הומראה לילדים עולם תוכן הכולל בעיות ומצבים אותם יש לפתור. פתרון המצבים והבעיות מאלץ את הילדים ואת דורה להשתמש בכישורי קואורדינציה, הגיון וכישורים חברתיים הבאים לידי ביטוי בבקשת עזרה מאחרים וכדומה. חברה הטוב של דורה לסדרה הוא דמות הקוף החביב, בוטס אשר מהווה עזרה לדורה במצבים כמו טיפוס על עצים וכדומה.
ההיסטוריה של דורה
דורה, הדמות החוקרת נוסדה כסדרה לילדים בשנת 1999. מהות הסדרה המקורית הייתה עזרהבלימוד ספרדית לילדים הדוברים את השפה האנגלית. עם התפתחות הסדרה, נוצרו גרסאות נוספות בשפות שונות כמו סדרה ללימודי אנגלית.  דורה היא תכנית חינוכית ומטרתה היא לעזור לילדים להשתמש בדמיון ובמחשבה שלהם על ידי הצבת בעיות ומצבים שיש לפתור במהלך הסדרה.
מוצרים נלווים לסדרה
 עקב הצלחת הסדרה ברחבי העולם וגם בארץ, נוצרו מוצרים נלווים רבים לסדרת הטלוויזיה הפופולארית כמו סרטים, משחקים, דפי צביעה ועוד לצד מוצרי צריכה המדגישים את המותג כמו בגדים, תיקים, כלי כתיבה וכדומה. המוצרים הנלווים משתמשים בדמות החינוכית, דורה, ללימוד שפה, מתמטיקה, מוסיקה ועוד ומעודדים את הילדים לקחת חלק פעיל תוך כדי לימוד.
הדמות דורה החוקרת
בגלל היותה של דורה דמות חינוכית אשר שואלת שאלות ונותנת להן פתרונות, זוכה דורה לכינוי, דורה החוקרת. ודמות החוקרת הגיעה לשיאה עם הוצאת סרטים שלמים בכיכובה של הדמות האהודה. אחת הדוגמאות לסרטי דורה היא הסרט בה דורה עוזרת לחלץ נסיכה שנכלאה במגדל על ידי מכשפה. עלילת הסרט משלבת בין סיפור מהנה לילדים ובין הצבת אתגרים רבים העומדים בפני דורה החוקרת ובפני הילדים הצופים בסרט.
דורה כדמות חינוכית
תכניות דורה משלבות אלמנטים חינוכיים רבים בתכנים ובעלילה המוצגת בתוכנית. ילדים הצופים בדמותה של דורה ובעלילותיה לומדים דברים רבים מכיוון שבמהלך העלילה הם מתבקשים לסייע לדמות של דורה בפתרון בעיות ועמידה באתגרים. דמותה של הילדה דורה היא אינטראקטיבית ובמהלך העלילה היא מבקשת מהצופים עזרה באמצעות שאילת שאלות על הכיוון הרצוי, הצעדים שעליה לקחת ומה עליה לעשות תעל מנת להגיע אל היעד המבוקש. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה